ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙΑ!
Αγωνιζόμαστε για την "ΣΥσπείρωση της ΡΙΖοσπαστικής Αριστεράς" στην κατεύθυνση της κοινής δράσης στους μαζικούς χώρους και τα κοινωνικά κινήματα, και παράλληλα για την πολιτική της συγκρότηση σε ένα ενιαίο αμεσοδημοκρατικό πολιτικό φορέα

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

O Σλάβοϊ Ζίζεκ, η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Ελληνική Αριστερά...


Ο Σλάβοϊ Ζίζεκ είναι πολύ “μοδάτος” σε όλους τους χώρους της ελληνικής Αριστεράς πέραν του ΚΚΕ . Από τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ως την ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει φανατικούς οπαδούς. Και κείμενα του δημοσιεύονται και αναδημοσιεύονται σε όλο σχεδόν τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αυτής της Αριστεράς, όχι βεβαίως παντού τα ίδια. Ο κάθε πολιτικός χώρος έχει την δυνατότητα να βρει κάποιο κείμενο του Ζίζεκ το οποίο να ταιριάζει στα μέτρα του...

Όμως αυτή η δυνατότητα επιλογής περιορίζεται όταν τα λεγόμενα του Σ. Ζίζεκ αγγίζουν θέματα “ταμπού” της ελληνικής αριστεράς, όπως είναι η “Ευρωπαϊκή Ένωση”. Και τότε γίνεται ακόμα και λογοκρισία... Ο Ζίζεκ επανειλημμένα έχει εκφραστεί υπέρ της προοπτικής μιας άλλης Ευρώπης, θεμελιωμένης πάνω σε ένα συλλογικό σχέδιο χειραφέτησης, ενάντια στις εθνικές αναδιπλώσεις, όπως εδώ:

στόσο, όσο ουτοπικό κι αν ακούγεται, το έδαφος είναι ακόμη ελεύθερο για μια άλλη Ευρώπη: μια εκ νέου πολιτικοποιημένη Ευρώπη, θεμελιωμένη πάνω σε ένα συλλογικό σχέδιο χειραφέτησης. Την Ευρώπη που γέννησε την αρχαία ελληνική Δημοκρατία, τη Γαλλική και τη Ρωσική Επανάσταση. Να γιατί πρέπει να αποφύγουμε τον πειρασμό να αντιδράσουμε στη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση με μια αναδίπλωση στα απολύτως κυρίαρχα έθνη- κράτη, εύκολη λεία στο διεθνές χρηματιστικό κεφάλαιο που δεν γνωρίζει σύνορα και ηπείρους και μπορεί εύκολα να φέρει το ένα έθνος- κράτος σε αντιπαράθεση με το άλλο. Περισσότερο από ποτέ, η απάντηση στην κρίση πρέπει να είναι περισσότερο διεθνιστική και οικουμενική από την οικουμενικότητα του παγκοσμίου κεφαλαίου."

Σε παλαιότερο δημοσίευμά μας ( Μόνιμη κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ) και στα σχόλια που το συνοδεύουν θα βρείτε ενδιαφέροντα στοιχεία για το πως “κακομεταχειρίζονται” αυτές οι απόψεις του Σλάβοϊ Ζίζεκ, ορισμένοι “αριστεροί” στη χώρα μας.

Βέβαια υπάρχουν και πιο ήπιες αντιδράσεις, όπως το δημοσίευμα “Ο Μάκης διαβάζει Althusser, και ο Slavoj Πρετεντέρη.” όπου ο συντάκτης του κειμένου αναρωτιέται:

"Μη μου πεις ; Αν δεν ήξερες τον συγγραφέα άνετα θα το έβαζες ως απόσπασμα στο κύριο άρθρο της Καθημερινής ή του Βήματος."

Αφορμή για αυτή την απορία είναι απόψεις του Ζίζεκ που εξέφρασε σε συνέντευξη στο ZEIT ONLINE, όπως αυτές:

"-ZEIT ONLINE: Πώς κρίνετε την πολιτική διαχείριση της ευρωπαϊκής κρίσης;
-Ζίζεκ: Η διάλυση της οικονομικής και πολιτικής ένωσης της Ευρώπης πρέπει να αποφευχθεί με κάθε κόστος. Οι Έλληνες δεν θα πρέπει τώρα να κατηγορούν την Ευρώπη για τα πολιτικά τους προβλήματα. Για πολλά χρόνια έχουν επιδοθεί σε ένα επικίνδυνο μίγμα πελατειακών σχέσεων με το κράτος πρόνοιας που έχει φθάσει στα όριά του.Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ίδια η Ευρώπη. "Τι θέλει η Ευρώπη;" για να παραφράσουμε το ερώτημα του Φρόυντ "Τι θέλει η γυναίκα;". Η σημερινή κρίση είναι κρίση του τεχνοκρατικού μοντέλου των Βρυξελλών. Μόνο μια νέα αριστερά μπορεί να σώσει την Ευρώπη."

Όμως, ο συντάκτης του κειμένου, επαναδιατυπώνει με άλλο τρόπο την απορία του στην συνέχεια του κειμένου και καταλήγει:

"Το στοίχημα είναι αν ο Ζίζεκ του «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα είναι κρατισμός» και του «οι Έλληνες έφεραν το κράτος πρόνοιας στα όρια» είναι πιο αποτελεσματικός από τον Λαφαζάνη ή τον Μαίλη.

Η γνώμη μου είναι πως το μέλλον είναι προς τους γόνιμους αναθεωρητισμούς, τις ιδιοσυγκρασιακές συνθέσεις, τις sui generis αναζητήσεις. Έστω και με το ρίσκο μιας αμετροέπειας που κάποτε γίνεται αφόρητη γραφικότητα. Και μια τέτοια περίπτωση είναι ο αγαπημένος του ιστολογίου Slavoj, του οποίου η πολυσυλλεκτικότητα του σε στυλ, όψεις, ματιές, θεμέλια και αναφορές ειλικρινά κάποτε μας υπερβαίνει."

Θα συμφωνήσουμε μαζί του και ακριβώς γιαυτό τον λόγο:
1. Του αφιερώνουμε το παρακάτω τραγουδάκι για παρηγοριά!...


2. Σας προτείνουμε να διαβάσετε το κείμενο του Σλάβοϊ Ζίζεκ στο ΖΕΙΤ ONLINE , το οποίο μεταφρασμένο δημοσιεύεται στο REDnotebook εδώ: Ο αυταρχικός καπιταλισμός είναι ο νικητής της κρίσης. Ψάξαμε και άλλους "γνωστούς" χώρους όπου δημοσιεύουν συχνά κείμενα του Σλάβοϊ Ζίζεκ, αλλά δεν το βρήκαμε πουθενά. Τυχαίο; Δεν νομίζουμε...

27 σχόλια :

  1. Επιμένω: H Lady Gaga, συμφωνεί μ' αυτά ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οταν ένας καπιταλιστής μεγαλώνει την επιχείρησή του σε πολυεθνική ,εξοντώνει πολλους ανταγωνιστές του και κλείνει πολλά μικρομάγαζα.
    Τι πρέπει να κάνουν οι εργάτες οταν έλθουν στην εξουσία?
    Να διαλύσουν τη πολυεθνική και να γυρίσουν στα μικρομάγαζα?
    Οχι βέβαια! Απεναντίας θα μεγαλώσουν την πολυεθνική ακόμη περισσότερο αλλά προς όφελος και της κοινωνίας.
    Οι καπιταλιστές σήμερα κτιζουν την ΕΕ, αφομοιώνοντας ανεξάρτητα κράτη- μικρά και μεγάλα και ισοπεδώνουν λαούς.
    Τι πρέπει να κάνουν οι εργάτες οταν έλθουν στην εξουσία?
    Να επιστρέωουν στα εθνικά σύνορα και μικροδιαφορές?
    Οχι. Θα προχωρήσουν την ενοποίηση αλλά προς όφελος των λαών.
    Η Ιστορική εξέλιξη και οι Μαρξιστές προχωρούν μπροστά.
    Δεν γυρίζουν πίσω οι νεκροί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η πολιτική των τσιτάτων συνεχίζεται. Έτσι πάει μπροστά η "δική σας" Αριστερά, κλεισμένη (στον κόσμο της)και μόνη της (μην μπλέξει τα χνώτα της με τίποτα άλλο). Βρε σύντροφοι (ΕΟΣ και Μάρκος) έχετε πάει σε κανένα καφενείο να τα πείτε αυτά ή τα λέτε εδώ μεταξύ σας και φτιάχνεστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @redteam

    Επιτέλους, πότε θα μας αποκαλύψεις την δική ΣΟΥ Αριστερά, για να δούμε και εμείς το φως μας! Γιατί με τούτα και με εκείνα που γράφεις, δεν βγάζουμε άκρη.

    Όσο για το καφενείο, άστο καλύτερα! Την τελευταία φορά που άκουσα κάποιον να υποστηρίζει ίδια με αυτά που γράφεις κατά καιρούς εδώ, ήταν κάποιος απογοητευμένος οπαδός του Καρατζαφέρη που έψαχνε κάτι πιο "πατριωτικό" να υποστηρίξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητή ΕΟΣ δεν υπάρχει καμία συνταγή Αριστεράς. Ή έχεις όσμωση με τον κόσμο ή κλείνεσαι στον εαυτό σου (όπως κάνει χρόνια η "Αριστερά") και το ρίχνεις στις βαριές "διεθνιστικές" αναλύσεις τύπου rednotebook (που συμμετέχει σύσσωμο το τσιπρικό επιτελείο, Μηλιός, Τσέκερης, Κυρίτσης,Παπαδόπουλος και λοιποί). Διαλέγεις και παίρνεις λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @redteam

    ενώ αυτοί που το έχουν ρίξει στις βαριές πατριωτικές αναλύσεις ή οι άλλοι που αναζητούν διαχειριστικές λύσεις εδώ και τώρα έχουν όσμωση με τον κόσμο!

    Δηλαδή, ο Λαφαζάνης και η παρέα του δηλαδή έχουν όσμωση με τον κόσμο περισσότερη απ' αυτή που έχει το Τσιπρέικο; Θα μας τρελάνεις;

    Μήπως η "πρωτοβουλία ενάντια στην Ε.Ε. και στο Ευρώ" είναι αυτό που πιάνει το παλμό του κόσμου σήμερα;

    Εμείς δεν διαλέγουμε ΤΙΠΟΤΑ απ' όλα αυτά, Εσύ όμως έχεις διαλέξει και έχεις πάρει αυτό που σου αξίζει!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είμαστε σύντροφοι, παρά μόνο με αυτούς που παλεύουν για μια Ευρώπη των εργατών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @redteam

    Για τον Σλάβοϊ Ζίζεκ τι λες, έγινε και αυτός τώρα τελευταία τσιράκι της τσιπροπαρέας, όπως ισχυρίζεσαι και για την ΕΟΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 0 redteam μήπως αυτή την όσμωση ονειρεύεσαι και ντρέπεσαι να μα το πει:

    Την δημοσίευση άρθρου του Γ. Δελαστίκ στην Χρυσή Αυγή ή τους ύμνους στον Π. Λαφαζάνη από ακροδεξιά ιστοσελίδα:Άρθρο – κόλαφος του Παναγιώτη Λαφαζάνη στο σημερινό“Παρόν”

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. απο οσο θυμαμαι ουτε ο Μαρξ επιθυμουσετην επιστροφή στα παλια φεουδαλικά Γερμανικά κρατιδια .Και απο τι θυμαμαι μιλουσε για Ενωμένες Πολιτειες της Ευρωπης .... Μπορει να κανω και λαθος βεβαια ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατ’ αρχάς ευχαριστώ για την αφιέρωση.

    Θίγεις ένα ευρύτερο θέμα το οποίο είναι η επιλεκτική αποσπασματική ανάγνωση θεωρητικών της αριστεράς κατά βούληση. Αυτό δεν γίνεται από κακή βούληση ,αλλά πάντως γίνεται και κυρίως μέσω αποσιώπησης.

    Ο Ζιζεκ προσφέρεται λόγω ενός πληθωρισμού ,καθώς ασχολείται με τα «πάντα όλα» αλλά και αλλού η αποσιώπηση πάει σύννεφο.

    Η ελληνική αριστερά δημιουργεί τελευταία ι μια καλή παράδοση στα ζητήματα θεωρίας και για αυτό δεν είναι κατανοητά πλέγματα ή αστόχαστες οπαδοποιήσεις . Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε ακόμα μέσω συμπαγών «ισμων» όπου οι εκάστοτε αντιρρησίες είναι για το πυρ το εξώτερον.

    Η σύγχρονη αναζήτηση και αριστερά είναι αναγκαστικά συνθετική και πολυεπίπεδη

    Ο Ζιζεκ βρίθει από εκκεντρικές διατυπώσεις, οι οποίες περνάνε απαρατήρητες τις οποίες αν κάποιος άλλος πει θεωρείται τουλάχιστον απροσάρμοστος.Έρχεται στην ημερίδα του Αριστερού βήματος και αναφέρει το αυτονόητο ότι η παγκοσμιοποίηση μέσω μιας αντίφασης ευνοεί τις φτωχές αφρικανικές χώρες (φέρνει το παράδειγμα του Μάλι ) και αυτό αποσιωπάται.

    Ας δούμε μερικά άλλα παραδείγματα αποσιωπήσεων.

    Ο Μπαντιού είναι δομικά θεμελειακά αντίθετος προς οποιαδήποτε πολιτική οικονομία , συμπεριλαμβανομένης ή και κυρίως της μαρξιστικής. Το έχεις δει ποτέ σε διάφορους «μπαντιολόγους»; Όχι βέβαια γιατί τα μεθεπόμενα μιας τέτοιας οπτικής δεν είναι καθόλου απλά (ας μην επεκταθούμε)

    Ο Νέγκρι μας κάλεσε να ψηφίσουμε ναι στην πρώτη ευρωπαϊκή συνθήκη (αυτή που απορρίφθηκε) και ρητά είναι υπέρ του «θεσμικού» Λούλα και κατά του λαϊκιστή Τσάβες

    Τα παραδείγματα τα αναφέρω όχι για να πυροδοτήσω ανώφελες ερμηνείες, αλλά να υπογραμμίσω την ανάγκη σφαιρικών διαπραγματεύσεων χωρίς αφορισμούς. Για να το πω με απλά λόγια η αριστερή θεωρία σήμερα είναι πιο μπροστά από την αριστερή πολιτική. Και οι διάφοροι θεωρητικοί γίνονται θύματα απλοϊκών και ανώφελων διαμαχών.
    Αυτήν την έννοια είχε και η ανάρτηση.

    Δεν κατάγγειλα το Ζιζεκ για Πρετεντερισμό αλλά ανέδειξα ότι η οφειλόμενη πολυπρισματικότητα κάποτε γέρνει ακόμα και στον Ζιζεκ. Και πολύ ορθά την κατάλαβες .

    Χαιρετώ και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή μου ΕΟΣ, γιατί με μπλέκεις συνεχώς με τον Παναγιώτη. Άλλωστε δεν ανήκω στο Αριστερό Ρεύμα. Ο Παναγιώτης έχει όσφρηση και γι' αυτό τουμπάρισε τους τελευταίους 8 μήνες,βγαίνει δηλαδή πιο επιθετικά με τις απόψεις του, αλλά δυστυχώς μέχρι εκεί. Έχει και όσμωση γιατί το παλεύει, μιλάει με τον κόσμο στη Β' Πειραιά. Δεν είναι δηλαδή σαν τον Παπαδημούλη που κάθεται στη Βουλή και περιμένει τα φαξ, χωρίς ούτε μία περιοδεία στη Β' Αθήνας (υπάρχουν κι άλλοι βέβαια τέτοιοι). Αλλά ο Παναγιώτης δεν έχει κουράγιο για παραπάνω ή τρέφει αυταπάτες ότι θα αλλάξει τον ΣΥΝ. Όσο για την πρωτοβουλία κατά του ευρώ συμφωνώ μαζί σου. Τέτοιες πρωτοβουλίες δεν προσφέρουν και δεν προσέφεραν τίποτα στην Αριστερά (βλέπε αριστερό βήμα). Το γεγονός ότι είμαι κατά της ευρωζώνης δεν σημαίνει ότι επικροτώ και κάθε παπάρα που κάνουν οι από πάνω. Θεωρώ ότι το έξω από την ευρωζώνη μαζί με άλλους βέβαια στόχους μπορούν να ξεσηκώσουν τον κόσμο σε μια ριζοσπαστική κατεύθυνση. Το να αλλάξουμε την Ευρώπη δεν συγκινεί κανέναν πια γιατί βλέπει τους συσχετισμούς δυνάμεων και γελά με το σύνθημα. Όπως ο Τσίπρας και η παρέα του επιμένουν τον πανευρωπαϊκό ξεσηκωμό χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την κατάσταση του κινήματος στις άλλες χώρες. Είναι αδύνατο να συγχρονιστούν και μόνο μια κατάρρευση της ευρωζώνης μπορεί να οδηγήσει εκεί. Όσον αφορά την αναδημοσίευση των άρθρων από τη "Χρυσή Αυγή" ε, τι να κάνουμε να τους απαγορεύσουμε να το αναδημοσιεύουν. Αλλωστε αυτοί όπως σου ανέφερα στο παρακάτω άρθρο είναι απολιτικοί και απολίτιστοι, δεν καταλαβαίνουν και πολλά (εκτός από τους επικεφαλής τους που ενδεχομένως να έχουν μια ναζιστική κατάρτιση). Μόνο για να μαχαιρώνουν μετανάστες είναι ή να τους εκμεταλλεύονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς τον ανώνυμο των 12.22.
    Ο Ζίζεκ (όπως και ο Μαρξ, όπως και ο Γκράμσι, όπως και ο Πουλαντζάς, όπως και ο Τσόμσκι και τόσοι άλλοι) δεν είναι κανένα θέσφατο. Όπως λέει και παρακάτω ο LLS επειδή ασχολείται με όλα έχει και τις απόψεις του. Π.χ. στο παράδειγμα του Μαλί θα μπορούσαμε να του αντιπαραθέσουμε το παράδειγμα της Νιγηρίας ή της Σομαλίας που λιμοκτονούν λόγω του ιμπεριαλισμού. Άρα κουβέντα κάνουμε. Το ζητούμενο για την Αριστερά είναι να κάνει σύνθεση απόψεων. Π.χ. εγώ συμφωνώ με το ΜΑΑ έτσι όπως βάζει την έξοδο από το ευρώ. Δεν ζητώ να υιοθετήσει τη θέση μου για άμεση έξοδο από την ευρωζώνη. Δηλαδή το να πάμε σε στάση πληρωμών στους δανειστές και αυτό μπορεί να συνεπάγεται και έξοδο από την ευρωζώνη πρέπει να το λες. Αυτό συνδυάζει μια θέση όσων ζητούν παύση πληρωμών στους δανειστές με ή χωρίς ευρώ. Διαπραγμάτευση για τη μείωση του χρέους θα κάνεις. Πρέπει να έχεις και διαπραγματευτικά χαρτιά. Εγώ θα πίεζα μια τέτοια κυβέρνηση να φύγει από την ευρωζώνη, άλλοι θα πίεζαν για το ένα σκέλος ως αρχή (παύση πληρωμών) αλλά εάν έβλεπαν ότι δε βγαίνει τίποτα θα ζητούσαν και την έξοδο. Το θέμα είναι να κάνεις πολιτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @redteam

    Σκέφτεσαι σαν να περιμένεις αύριο ο λαός να σου αναθέσει την εξουσία και αγωνιάς πως θα διαχειριστείς την κρίση του χρέους της χώρας από θέση υπουργού...

    Η πολιτική για σένα έχει ένα βασικό το νόημα: Αφορά στα ζητήματα της κρατικής διαχείρισης . Γιαυτό μιλάς συνέχεια - μονότονα μάλιστα - για επιλογές αστικής διαχείρισης της κρίσης (την έξοδο από την Ε.Ε. και την ΟΝΕ, την υποτίμηση του νομίσματος, και άλλα συναφή ζητήματα ) που αφορούν την κυβέρνηση και τις διαπραγματεύσεις που θα κάνει με την Ε.Ε. και τις αγορές.

    Για μας η πολιτική αποβλέπει αλλού. Στην ανάπτυξη ενός κινήματος “μη κυριαρχίας” που έχει την αυτονομία του από τις επιλογές του κράτους και του κεφάλαιου. Χωρίς την ύπαρξη και παρέμβαση αυτού του κινήματος στην πολιτική σκηνή, οποιαδήποτε εμπλοκή με πολιτικές διαχείρισης δεν μπορεί παρά να είναι ενσωματωμένες στις κυρίαρχες πολιτικές επιλογές του αστισμού.

    Δυστυχώς αυτό το ζήτημα το έχει αντιληφθεί απ' ότι φαίνεται ο Γ. Κασιμάτης που βρίσκεται στην ΣΠΙΘΑ, αλλά δεν το έχει αντιληφθεί το σύνολο σχεδόν των μηχανισμών της Αριστεράς...

    Ο κόσμος της εργασίας χέστηκε αν θα μείνει η θα βγει η χώρα από την ΟΝΕ και Ε.Ε. εφόσον δεν θα βελτιωθεί η θέση του. Δυστυχώς οι πολιτικές διαχείρισης της κρίσης που προτείνει η Αριστερά δεν πείθουν τον κόσμο, είτε αυτές είναι φιλοευρωπαϊκές, είτε αντιευρωπαϊκές. Αυτό δείχνουν και οι τελευταίες δημοσκοπήσεις.

    Οι κομματικοί μηχανισμοί της αριστεράς αντί να ρίξουν το βάρος στην ανάπτυξη μαζικού κινήματος, φροντίζουν πρώτα απ' όλα την δική τους κοινοβουλευτική επιβίωση και οι κινήσεις τους στην πολιτική σκηνή υπαγορεύονται απ' αυτές τις ανάγκες. Ακόμα και το κίνημα της 25ης Μάη το βλέπουν με μισό μάτι και κοιτάζουν πρώτιστα πως θα βγάλουν απ' αυτό κομματικά οφέλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητή μου ΕΟΣ. Αυτό έχεις σήμερα μπροστά σου αυτό πρέπει να είσαι έτοιμος να "διαχειριστείς". Από εκεί και πέρα όσον αφορά τον μαρασμό του Κράτους, την ήττα του κεφαλαίου και την ανάπτυξη ενός τέτοιου κινήματος "μη κυριαρχίας" όπως το εννοείς μπορούμε να το συζητήσουμε αφού κάνουμε έστω και κάποιο βήμα πάνω σε συγκεκριμένες θέσεις που θα μπορούν να αναπτύξουν ένα τέτοιο κίνημα. Προσπαθείς να κάνεις άλμα στον γκρεμό χωρίς να έχεις απέναντι όχθη να κρατηθείς. Λάθος λογική.
    Για τα άλλα που βάζεις όσον αφορά την ΟΝΕ και την Ε.Ε. (σαφώς χέστηκαν οι εργαζόμενοι εάν δεν βελτιώσουν τη θέση τους για το μέσα ή έξω) αλλά και την ανεπάρκεια έως εθελοδουλία στο σημερινό σύστημα των κομματικών μηχανισμών της αριστεράς για να διατηρήσουν την επιβίωσή τους κοινοβουλευτικά και χρηματικά θα πρόσθετα εγώ συμφωνώ απολύτως μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Υ.Γ. Και ποιος σου είπε ότι δεν συμφωνώ με τον Κασιμάτη; Θεωρώ ότι είναι μια ανάλυση μακράν η καλύτερη που έχω δει το τελευταίο διάστημα. Αλλά δυστυχώς υπάρχει και η καθημερινότητα, αλλά και η χρεοκοπία που όλα δείχνουν ότι πλησιάζει επικίνδυνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. redteam

    Το να το "διαχειριστείς", δεν σημαίνει ότι το διαχειρίζεσαι από την μεριά της κρατικής εξουσίας. Μια δυναμική αντιπολίτευση και ένα ισχυρό μαζικό κίνημα, όπως έχει δείξει η ιστορία, είναι πιο αποτελεσματικές για την προστασία και την προώθηση των συμφερόντων του κόσμου της εργασίας από τις συγκυβερνήσεις ή τις κυβερνήσεις "αριστερών" δυνάμεων...

    Και μια και μιλάς συχνά για το ΕΑΜ, σου θυμίζω ότι το ΕΑΜ το ζήτημα της πείνας δεν το αντιμετώπισε μέσω κάποιων πολιτικών κρατικής διαχείρισης αλλά μέσα από μορφές λαϊκής αυτοοργάνωσης..

    Τι έχει κάνει προς αυτή την κατεύθυνση η αριστερά σήμερα; Με "Πρωτοβουλίες ενάντια στην Ε.Ε. και την ΟΝΕ" θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα του κόσμου που ήδη έχει αρχίσει να ξεπερνάει τα όρια της φτώχειας; Ποιοί λες ότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να συγκινηθούν από παρόμοιες πρωτοβουλίες; Οι άνεργοι και οι απολυμένοι ή οι εφοπλιστές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητή ΕΟΣ ή δεν διαβάζεις αυτά που γράφω ή απαντάς σε δικές σου ερωτήσεις. Πρώτον για την Πρωτοβουλία ενάντια στην Ε.Ε. και στην ΟΝΕ λέω σε σχόλιο παραπάνω: "Τέτοιες πρωτοβουλίες δεν προσφέρουν και δεν προσέφεραν τίποτα στην Αριστερά (βλέπε αριστερό βήμα). Το γεγονός ότι είμαι κατά της ευρωζώνης δεν σημαίνει ότι επικροτώ και κάθε παπάρα που κάνουν οι από πάνω".
    Δεύτερον για το ΕΑΜ: Σωστά γράφεις για λαϊκή αυτοοργάνωση όσον αφορά την πείνα, αλλά όταν ήρθε η ώρα για την εξουσία δεν ήξερε που πήγαινε και που πατούσε γιατί ποτέ δεν το είχε συζητήσει. Γι' αυτό οι πατάτες διαδεχόταν η μία την άλλη με αποτέλεσμα να την πληρώσει με βαριά ήττα το λαϊκό κίνημα.
    Τρίτον σαφώς χωρίς δυναμική αντιπολίτευση και ισχυρό μαζικό κίνημα δεν γίνεται τίποτα. Αλλά με ποιες θέσεις και πόσο προωθητικές θα είναι αυτές, με ποιο - ας το ονοματίσουμε έτσι - πρόγραμμα, με ποια ηγεσία που βέβαια δεν θα είναι διορισμένη αλλά θα αναδειχθεί μέσα από αυτό το κίνημα;

    Παρεμπιπτόντως πρόσεξε μην καταλήξεις να γράψεις και τίποτα τέτοια σαν κι αυτό: http://bookpress.gr/stiles/pillow-books/jesus-marx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @redteam,

    1. Στο λινκ που παραπέμπεις, γράφονται πράγματα σαφώς πιο προοδευτικά απ' ότι γράφει κατά καιρούς η Λ. Κανέλλη για τις σχέσεις του Χριστιανισμού με τον Κομουνισμό!...

    2. Το πρόβλημα με το ΕΑΜ δεν ήταν ότι δεν ήξερε που πήγαινε και που πατούσε γιαυτό δεν πήρε την εξουσία. Μήπως ο Τίτο και ο Εμβέρ Χότζας γνώριζαν περισσότερα ή είχαν περισσότερη λαϊκή υποστήριξη; Δεν νομίζω! Να είναι καλά το "μοίρασμα" του κόσμου. Ο Στάλιν ήταν ο πρώτος Αριστερός που είπε το γνωστό για την χώρα μας: "ανήκετε εις την Δύση"...

    3. Εσύ είσαι κατά της Ευρωζώνης, εκεί βάζεις τον πήχη της "αριστεροσύνης" σου, και τα δίνεις όλα για να υπερασπιστείς αυτή την άποψη. Εμείς βάζουμε αλλού τον πήχη. Είμαστε πρώτα απ' όλα κατά του καπιταλισμού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ΕΟΣ
    Πολύ μ' αρέσει το άλμα.... στο κενό. "Είμαστε πρώτα απ' όλα κατά του καπιταλισμού" γράφεις. Ο καπιταλισμός όμως έχει εργαλεία τα οποία πρέπει να "ξεδοντιάσεις". Και ένα από αυτά είναι το ευρώ και η ευρωζώνη είτε το θέλουμε είτε όχι, είτε είμαστε υπέρ του εθνικού κράτους είτε υπέρ των σοσιαλιστικών ενωμενων πολιτειών της Ευρώπης. Πρόσεχε, δεν μιλάω για την Ε.Ε., μιλάω για την ευρωζώνη. Είχαμε, όλοι μας, ανάμεσά τους και εγώ- μια λανθασμένη εντύπωση, ότι δηλαδή ο καπιταλισμός θα προχωρήσει μέσω των περιφερειακών ενώσεων. Το πείραμα αυτό έγινε κι άλλες φορές είτε με τη Λατινική Νομισματική Ένωση (του χρυσού φράγκου) το 1865 που είχε προσχωρήσει η Ελλάδα και χρεοκόπησε το 1893, ενώ χρεοκόπησε ξανά το 1932 με τη συμμετοχή της στη Νομισματική Ένωση της χρυσής λίρας στερλίνας. Μη ξεχνάς που κατάντησε η Λατινοαμερικανική ΝΑΦΤΑ μετά τις εξεγέρσεις και τις αλλαγές σε Βολιβία, Βενεζουέλα, Αργεντινή, Βραζιλία, Ουρουγουάη, που είχαν σύνδεση με το δολάριο, ενώ η Ενωση Χωρών Νοτιοανατολικής Ασίας καρκινοβατεί (ASEAN). Αρα φαίνεται ότι οι Νομισματικές Ενώσεις που προσπάθησε πολλές φορές ο καπιταλισμός να φτιάξει στο τέλος απέτυχαν. Αυτό είναι μια πραγματικότητα. Αυτό δείχνει και σήμερα η ΟΝΕ. Η αντιφάσεις των καπιταλιστικών χωρών (στην παραγωγή και στην εργασία) στο τέλος οδηγούν στη διάλυση τέτοιων προσπαθειών. Γι' αυτό ο Λένιν δικαιώνεται ότι: "Οι Ενωμένες Πολιτείες της Ευρώπης ή θα είναι Σοσιαλιστικές ή θα είναι αντιδραστικές και δεν θα υπάρχουν". Και σήμερα αυτό γίνεται. Η αστική τάξη απέτυχε στη Νομισματική Ένωση για άλλη μια φορά στην Ευρώπη. Μη δίνουμε τη μάχη να τη διατηρήσουμε στο όνομα του πανευρωπαϊκού κινήματος, γιατί περνάμε στο αντίπαλο στρατόπεδο. Πρέπει να συντριβεί εδώ και τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @redteam

    Γράφεις:

    Η αστική τάξη απέτυχε στη Νομισματική Ένωση για άλλη μια φορά στην Ευρώπη. Μη δίνουμε τη μάχη να τη διατηρήσουμε στο όνομα του πανευρωπαϊκού κινήματος, γιατί περνάμε στο αντίπαλο στρατόπεδο. Πρέπει να συντριβεί εδώ και τώρα.

    Ε, λοιπόν τα έχεις μπλέξει τελείως! Η διάλυση ή όχι ΟΝΕ και ΕΕ θα είναι επιλογή του κεφάλαιου. Σήμερα δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Επομένως ο κόσμος της εργασίας δεν θα πρέπει να πολώνεται πάνω στις διαφορετικές στρατηγικές επιλογές μερίδων του κεφάλαιου.

    Αυτή είναι η θέση μας, δεν είμαστε ούτε με την μια ούτε με την άλλη επιλογή. Γιαυτό και μιλάμε ότι ο πρώτος στόχος είναι η υπεράσπιση του κόσμου της εργασίας έξω απ' αυτές τις διλημματικές επιλογές.

    Τώρα αν εσύ θέλεις να υποστηρίζεις τις στρατηγικές επιλογές των εφοπλιστών, της εκκλησίας και όλων εκείνων των μερίδων της ελληνικής κοινωνίας που ποντάρουν να κερδίσουν από την βίαιη ανακατανομή πλούτου που θα γίνει μέσω μιας χρεωκοπίας που θα συνοδεύεται με την υποτίμηση του εθνικού νομίσματος, είναι δικό σου θέμα!

    Όμως δεν μπορείς να αποδείξεις ότι αυτές οι επιλογές είναι υπέρ του κόσμου της εργασίας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ ΕΟΣ
    Ούτε εσύ μπορείς να αποδείξεις ότι η "διεθνιστική" εμμονή στο ευρώ και στην ευρωζώνη είναι υπέρ του κόσμου της εργασίας. Η πραγματικότητα δείχνει ότι δεν είναι με την κατεδάφιση των πάντων στη χώρα. Και το μόνο σίγουρο είναι ασφαλώς ότι εσύ στηρίζεις της επιλογές της ντόπιας ολιγαρχίας (εφοπλιστών, παπάδων, τραπεζιτών και λοιπών συγγενών) που μας έβαλαν στην ΟΝΕ (για να παίρνουν φθηνά δάνεια), αλλά δεν μπόρεσαν ποτέ ούτε και τώρα να τη διαχειριστούν γιατί αποδείχθηκε ότι είναι ανίκανοι και φώναξαν τα τσιράκια της διεθνούς αστικής τάξης να μας διαλύσουν κοινωνικά και οικονομικά, να μας γυρίσουν στο 1960. Οσον αφορά για το αν η διάλυση της ευρωζώνη θα είναι επιλογή του κεφαλαίου, βάλε το ζήτημα της εξόδου ως Ελλάδα με μια άλλη αντικαπιταλιστική πολιτική και τότε θα δούμε ποιανού είναι επιλογή η διάλυση όταν θα αρχίσει το ντόμινο. Ετσι για να εξηγούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @redteam

    Πάψε να κυνηγάς φαντάσματα! Τα δίπολα "πατριώτες" - "διεθνιστές" να έχεις κληρονομήσει από την Αριστερά του προηγούμενου αιώνα και σκέφτεσαι με αυτά. Στην ΕΕ ήθελαν και θέλουν ακόμα και σήμερα (π.χ Τουρκία) να μπουν όχι μόνο οι αστικές τάξεις αλλά και οι λαοί όλων των κρατών-εθνών που είναι εντός Ε.Ε. ή αναμένουν την είσοδό τους.

    Και στη χώρα μας - μας αρέσει ή δεν μας αρέσει - υπήρξε ευρύτερη κοινωνική για την είσοδο της χώρας στην Ε.Ε. Ακόμα και σήμερα αν γίνει δημοψήφισμα, δεν νομίζω ότι θα πλειοψηφήσει η άποψη ότι να βγούμε από την Ε.Ε...

    Δεν είναι λοιπόν όλος ο κόσμος λάθος και σωστοί είναι το ΚΚΕ και οι συνοδοιπόροι του σε αυτό το θέμα. Με την ένταξη στην Ε.Ε. βγήκαν κερδισμένες κυρίως οι ντόπιες αστικές τάξεις, αλλά κάτι κέρδισαν και οι εργαζόμενοι. Στη χώρα μας οι μισθωτοί για παράδειγμα κέρδισαν από το γεγονός ότι αυξήθηκε η αγοραστική τους δύναμη επί πληρώνονταν σε ένα ισχυρό νόμισμα. Επίσης οι ευρωπαϊκοί λαοί είναι συνένοχοι με τις αστικές τους τάξεις στην εκμετάλλευση του 3ου κόσμου.

    Όμως το ζήτημα δεν είναι τι λέω εγώ και τι λες εσύ. Μετράει ο ευρύτερος κοινωνικός συσχετισμός. Γράφεις:

    το ζήτημα της εξόδου ως Ελλάδα με μια άλλη αντικαπιταλιστική πολιτική και τότε θα δούμε ποιανού είναι επιλογή η διάλυση όταν θα αρχίσει το ντόμινο.

    Βάζει "με μια άλλη αντικαπιταλιστική πολιτική" το ΚΚΕ, το βάζει η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και αρκετοί ακόμα! Που ακριβώς στην πραγματικότητα το βάζουν μήπως γνωρίζεις;...

    Το ΚΚΕ για παράδειγμα δεν έχει κοινωνικοποιήσει τις επιχειρήσεις του, στις οποίες οι εργαζόμενοι δεν έχουν κανένα λόγο στον σχεδιασμό και στην παραγωγική διαδικασία. Το πρόβλημα αναδείχτηκε με τις πρόσφατες απολύσεις στον 902. Πώς θα κοινωνικοποιήσει τις τράπεζες και τους βασικούς τομείς της παραγωγής;

    Αυτή η Αριστερά ούτε μια διαδήλωση δεν μπορεί να κάνει σήμερα! Όλες οι πανελλαδικές απεργίες που έχουν γίνει τις έχει προκηρύξει η πουλημένη ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ. Πόσες απεργίες έχει κάνει το ΠΑΜΕ; Καμία!...

    Τι έχει κάνει η "πρωτοβουλία πρωτοβάθμιων σωματείων"; Μια τρύπα στο νερό! Δυο - τρεις φορές που πήρε να πάρει πρωτοβουλίες για κινητοποιήσεις εκτός των πλαισίων της ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ δεν μάζεψε ούτε 2000 άτομα!

    Που λοιπόν καταγράφεται η σχέση αυτής της αριστεράς με το κίνημα και τους εργαζόμενους;

    Υ.Γ. Πολιτικά οι απόψεις σου είναι ταυτόσημες με την "Πρωτοβουλία ενάντια στην ΕΕ και το ευρώ". Ποίος είναι ο λόγος που δεν την στηρίζεις και δεν την υπερασπίζεσαι με κάθε τρόπο; Εμείς αν είχαμε τις δικές σου θέσεις, αυτή την πρωτοβουλία θα την είχαμε κάνει σημαία μας!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ΕΟΣ
    Κατ' αρχήν το δίπολο εσύ το χρησιμοποιείς με τις αναρτήσεις σου και όχι εγώ. Εγώ θεωρώ ότι είμαι και πατριώτης και διεθνιστής.
    Δεύτερον μάλλον δεν έχεις διαβάσει καλά τα στοιχεία. Επί ευρώ η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων μειώθηκε. Πήγαινε στο site του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ για να δεις τη συρρίκνωση των μισθών από την εποχή που μπήκε το ευρώ στη ζωή μας(για να μη βάλω τη διάλυση της παραγωγικής βάσης της χώρας στον αγροτικό και μεταποιητικό τομέα).
    Τρίτον για την ανεπάρκεια της Αριστεράς στο σύνολό της δεν θα διαφωνήσουμε. Συμφωνούμε απόλυτα. Οσον αφορά την πρωτοβουλία θα στο γράψω για τρίτη φορά στο ίδιο post: "Τέτοιες πρωτοβουλίες δεν προσφέρουν και δεν προσέφεραν τίποτα στην Αριστερά (βλέπε αριστερό βήμα). Το γεγονός ότι είμαι κατά της ευρωζώνης δεν σημαίνει ότι επικροτώ και κάθε παπάρα που κάνουν οι από πάνω".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ ΕΟΣ

    Για να εξηγήσω και τη θέση μου θεωρώ ότι όποιος αγνοεί την ευημερία ενός λαού ενώ κόπτεται μεγαλοφώνως για τα εθνικά ζητήματά του, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένας πατριδοκάπηλος, αφού όπως άλλωστε έλεγε ο Λένιν«το τελευταίο καταφύγιο των αγυρτών είναι ο πατριωτισμός» και όποιος μιλάει μόνο«ταξικά» αγνοώντας τα πραγματικά εθνικά ζητήματα και τα αγνά και πηγαία πατριωτικά αισθήματα ενός λαού, όσο κι αν κόπτεται υπέρ των «προλεταρίων» είναι αγύρτης επειδή όπως είπε ο Μαρξ,«οι προλετάριοι δεν έχουν πατρίδα επειδή είναι σκλαβωμένη στους αστούς και για να υψωθεί η εργατική τάξη στην κυρίαρχη τάξη του έθνους, πρέπει να την απελευθερώσουν».
    Για μένα δεν είναι δίπολο λοιπόν, είναι ενιαίο και αδιαίρετο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ΕΟΣ

    Γράφεις: «Και στη χώρα μας - μας αρέσει ή δεν μας αρέσει - υπήρξε ευρύτερη κοινωνική [συναίνεση] για την είσοδο της χώρας στην Ε.Ε. Ακόμα και σήμερα αν γίνει δημοψήφισμα, δεν νομίζω ότι θα πλειοψηφήσει η άποψη ότι να βγούμε από την Ε.Ε...».

    Αν θυμάμαι καλά οι πολιτικές δυνάμεις που πήραν μέρος στις εκλογές του 1981 με πολιτική ενάντια στην ΕΟΚ είχαν πολύ μεγαλύτερη απήχηση από τις αντίθετές τους; Νομίζω; Το τι έγινε μετά είναι άλλο θέμα, που άμα θέλεις το ψάχνουμε...

    Γράφεις επίσης: «Με την ένταξη στην Ε.Ε. βγήκαν κερδισμένες κυρίως οι ντόπιες αστικές τάξεις, αλλά κάτι κέρδισαν και οι εργαζόμενοι. Στη χώρα μας οι μισθωτοί για παράδειγμα κέρδισαν από το γεγονός ότι αυξήθηκε η αγοραστική τους δύναμη επί πληρώνονταν σε ένα ισχυρό νόμισμα. Σοβαρολογείς;

    Πέραν από το ότι συγχέεις την ένταξη στην ΕΕ με την ένταξη στο ευρώ, θεωρείς ότι οι εργαζόμενοι κέρδισαν από την τελευταία; Θυμάσαι σ. ΕΟΣ πόσο έκανε το μαρούλι πριν το ευρώ και πόσο μετά; Η ντομάτα; Το σινεμά; Η ταβέρνα; Να σου αραδιάσω κι άλλα;

    Ας υποθέσουμε π.χ. ότι κέρδισαν οι αγρότες από την ένταξη στην ΕΟΚ, τα ΜΟΠ και τις επιδοτήσεις. Σήμερα που γίνεται το οριστικό «ταμείο» πόσο νομίζεις ότι κέρδισαν; Να σου πω εγώ: κέρδισαν την έσχατη μιζέρια να μην πάνε καν να μαζέψουν τους καρπούς από τα δέντρα τους γιατί δεν τους συμφέρει... Να ποια είναι τα αποτελέσματα για τους (εναπομείναντες) αγρότες: γιγαντιαία 4x4 αγροτικά να μην μπορούν να τρέξουν στους ασφαλτοστρωμένους (!!!) αγροτικούς πρώην χωματόδρομους, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν έχουν να γεμίσουν το ρεζερβουάρ τους! Και οι εργάτες στις πόλεις να αγοράζουν στα σούπερ μάρκετ πανάκριβο ελαιόλαδο «εισαγόμενο» από τη Γερμανία... Ξέρεις τι είναι να πουλάει ο Καρφούρ στο Ναύπλιο τα πορτοκάλια Νότιας Αφρικής 1,5 ευρώ το κιλό, ενώ λίγο πιο δίπλα ο πορτοκαλοπαραγωγός να εκλιπαρεί τον έμπορα να τα αγοράσει 16 λεπτά; Και παραδίπλα άνθρωποι να ψάχνουν στα σκουπίδια κάτι για να φάνε;

    Στο ξαναλέω και πάλι: από πίτα που δεν τρώμε τι μας μέλει κι αν καεί; Τι στο διάολο μπορεί να μας δώσει τώρα η ΕΕ, πέρα από ευχολόγια; Και μη μου πεις για ενωμένες πολιτείες της ευρώπης και αλλά τέτοια ωραία και εύηχα γιατί θα σου πω ότι και ο χριστιανισμός λέει ο έχων δύο χιτώνες να δίνει τον ένα, και ο ισλαμισμός μας τάζει πιλάφια και ουρί, στην πράξη όμως τι γίνεται; Τους πιστεύεις; Και μέχρι να γίνουν οι ενωμένες πολιτείες τι κάνουμε σ. ΕΟΣ; Πάμε μετανάστες στην Αυστραλία;

    Αυτά τα ολίγα κατ' αρχάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @Raindog

    1. Την φράση "και 5 αυγά Τουρκίας" την γνωρίζεις; Το ζήτημα με τα πορτοκάλια Νότιας Αφρικής 1,5 ευρώ το κιλό προϋπήρχε και την εποχή της δραχμής. Τότε έφερναν πορτοκάλια και χυμό πορτοκαλάδας από το Ισραήλ...

    Βεβαίως αν δεν είχαμε ευρώ, τότε πολύ πιθανόν επειδή η δραχμή δεν θα ήταν σκληρό νόμισμα, τα πορτοκάλια Ν. Αφρικής δεν θα ήταν ανταγωνιστικά με τα ντόπια και να μην γινόταν εισαγωγές πορτοκαλιών και οι πορτοκαλοπαραγωγοί θα πουλούσαν με άνεση τα προϊόντα τους. Όμως δεν θα ήταν μόνον τα πορτοκάλια Ν. Αφρικής πιο ακριβά. Θα ήταν όλα τα βιομηχανικά προϊόντα που εισάγονται και προφανώς θα ήταν μειωμένη οι αγοραστική δύναμη των μισθωτών σε σημαντικό βαθμό...

    Συγκρίνοντας το 81 με το σήμερα διαπιστώνεις ότι ο φιλοευρωπαϊσμός έχει μεγαλώσει! Λες να είναι τυχαίο και να μην έχει να κάνει ότι εκτός από την ντόπια αστική τάξη κάτι ψιλοκέδρισαν και πιο πλατιά λαϊκά στρώματα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή


ΑΛΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ